Am aflat care sunt cele mai fotografiate atracții turistice, Turnul Eiffel ocupă prima poziție pe lista celor mai fotografiate atracții turistice, dar o treime dintre imagini sunt identice; Burj Khalifa ocupă o poziție mai bună decât Colosseumul.
Topul celor mai fotografiate 30 de atracții turistice, alcătuit cu ajutorul datelor de pe Instagram, este condus de emblema Parisului, iar Turnul Big Ben din Londra se află pe a doua poziție. Burj Khalifa a fost fotografiat și postat de mai multe ori decât Colosseumul din Roma. O serie de fotografi de călătorie premiați din întreaga lume au realizat fotografii cu ajutorul modelului Xperia XZ, demonstrând cum pot arăta diferite atracții turistice, în condiții de luminozitate redusă sau adăugând un strop de culoare.
85% dintre fotografiile cu Machu Picchu sunt făcute din același unghi, creându-se astfel aproape jumătate de milion de imagini identice pe Instagram.
Dorința de a vedea fotografii noi și originale este din ce în ce mai mare: 47% dintre oameni sunt plictisiți de aceleași imagini, iar 52% dintre oameni ar da Like unei compoziții pe care nu au mai văzut-o până acum.
Un nou studiu global*, publicat de Sony Mobile, a dezvăluit cele mai fotografiate 30 de atracții turistice din lume – o listă pe care Turnul Eiffel ocupă prima poziție și care include și Alhambra, Colosseumul, Burj Khalifa și Big Ben. Cercetarea #XperiaNewPerspectives a dezvăluit că mai bine de jumătate dintre atracțiile turistice din Top 30 sunt fotografiate din aceleași trei unghiuri. Cum 55% dintre călători susțin că și-ar planifica itinerariul în funcție de oportunitățile fotografice, se pare că e cazul să fim mai creativi în materie de fotografie, pentru a nu ne plictisi prietenii. 47% dintre oameni susțin că s-au plictisit să vadă aceleași trei cadre, în timp ce 52% ar da Like unei fotografii cu o atracție turistică, dacă ar fi o imagine interesantă, pe care nu au mai văzut-o.
Probabil nu e surprinzător faptul că Turnul Eiffel se află pe prima poziție în top, dar datele conform cărora 35% dintre fotografiile cu această atracție turistică au fost făcute din aceleași trei unghiuri sunt ilustrative pentru ideile de mai sus. Alte atracții turistice notabile care se înscriu în această tendință sunt statuia lui Hristos Mântuitorul din Brazilia, care a fost fotografiată din aceleași trei unghiuri în 78% dintre imagini, Fontana di Trevi din Italia (74%), Muntele Fuji din Japonia (77%) și Machu Picchu, unde 85% dintre imaginile postate pe Instagram au fost făcute în aceleași câteva locuri.
De asemenea, conform studiului, jumătate dintre respondenți își aleg destinațiile de călătorie pe baza imaginilor din vacanțele altor oameni, în timp ce 45% își caută inspirația pe Instagram, pentru un loc de vizitat și de fotografiat.
Sony Mobile a încheiat un parteneriat cu trei fotografi de călătorie premiați, din întreaga lume, cărora le-a oferit modelul Sony Xperia XZ, pentru a vizita câteva dintre atracțiile turistice principale și a le surprinde din perspective noi. De la fotografii ale Colosseumului în condiții de luminozitate redusă, până la mulțimile adunate în jurul Turnului Eiffel, fotografiate fără neclarități, demonstrând caracteristicile tehnice ale aparatului foto cu care este echipat modelul Xperia XZ.
„Acest studiu ne-a oferit informații valoroase cu privire la cât de importantă a devenit fotografia pentru vacanțele noastre și cât de legate între ele sunt cele două”, a declarat Florin Stoean, National Account Manager în cadrul Sony Mobile. „Fotografia a devenit o parte vitală a oricărei călătorii – fie că e vorba de o escapadă de weekend, o aventură sau pur și simplu o zi de lenevit pe plajă. Datorită calității aparatului foto cu care este echipat modelul nostru Xperia XZ, călătorii pot realiza imagini clare, cu o captare a culorii autentice și cu performanțe superioare în condiții de luminozitate scăzută. Sperăm să inspirăm noua generație de fotografi, care vor surprinde noi perspective în călătoriile lor.”
Comentând cu privire la imaginile fantastice surprinse cu ajutorul modelului Xperia XZ și la raportul New Perspectives, Directorul General Executiv al Organizației Mondiale de Fotografie, Scott Gray, a declarat: „Mediul fotografic s-a schimbat semnificativ în ultimul deceniu, iar acest lucru se rezumă esențialmente la accesibilitatea și calitatea aparatelor foto. Nivelul de accesibilitate este și mai pronunțat datorită telefoanelor inteligente; tehnologia utilizată pentru aparatele foto din telefoane le permite oamenilor să-și îmbunătățească fotografiile și, un aspect foarte important, rezoluția este suficient de înaltă pentru a putea utiliza efectiv imaginile. Această capacitate de a capta momentele spontane poate fi o reală provocare pentru creativitatea unui fotograf, iar privitorul se va bucura de o imagine unică.
Este absolut fantastic faptul că fotografii utilizează tehnici și filtre diferite, dar aceste imagini unice ar trebui să fie suficient de bune fără a fi necesară retușarea masivă, chiar dacă editarea ar putea fi necesară, obținând astfel o fotografie mai naturală.”
Lluís Salvadó, fotograf de călătorie premiat, oferă cele mai bune recomandări ale sale, pentru a realiza fotografii dintr-o nouă perspectivă, în această vară –
Jucați-vă cu luminozitatea și culorile; este fascinant cât de diferit poate arăta un peisaj, dacă folosiți câteva trucuri ale aparatului foto;
Dacă vă străduiți să obțineți o imagine originală, jucați-vă cu suprafețele reflectorizante; o atracție turistică celebră poate fi transformată prin intermediul unei suprafețe mici de apă;
Căutați frumusețea în arhitectura din jur, nu doar punctul de atracție ca întreg. Frumusețea se află și în elementele structurale.
Încercați o perspectivă nouă și surprindeți câteva cadre de deasupra sau de dedesubtul subiectului, nu vă fie teamă să experimentați cu compozițiile
Utilizați oamenii și siluetele lor pentru a contextualiza imaginea și jucați-vă și cu perspectiva forțată.