Honfleur, Normandia

0022
Honfleur

0031

Honfleur este un port cochet al Senei, la picioarele Pont de Normandie. Cu o istorie indelungata, primele referințe datează din 1027 de pe vremea lui Richard al III lea, orășelul păstrează multe clădiri istorice dar și case traditionale și  muzee. Portul si casele lui au inspirat numerosi artiști,  Gustave Courbet, Eugène Boudin, Claude Monet și Johan Jongkind, formând L école de Honfleur, care a contribuit la aparitia impresionismului.

Tot aici gasim și cea mai mare biserica de lemn din Franța, Eglise Sainte-Catherine. La tot pasul gasești plăcuțe comemorative, ca aceasta în memoria lui Frederic Sauvage, inventatorul elicei cu propulsie.

sauvage

0029

Mi-a placut de la prima vedere cu aerul său curat, plin de flori, cu căsuțe cochete tradiționale, cu terase și restaurante primitoare, cu concerte pe stradă, cu coada de dimineața de la Boulangerie. Nu degeaba e loc de inspirație pentru artiști. Aș putea privi ore intregi cum se zbenguie peștii în apă (da, i-am vazut sarind ), m-aș putea plimba iar și iar pe straduțe admirand casele din lemn și ardezie și florile care te privesc din cele mai neașteptate locuri. Desi am mers la sfârșit de iulie n-am prins foarte mult soare, dar asta e Normandia. Dimineața câțiva stropi de ploaie și după amiază poate faci plajă și o baie in mare. Cine ascultă prea mult de meteo nu mai iese din bistro, spune un proverb care pare să fie breton, nu normand, dar este foarte adevărat.

0002
La Grenouille
0019
The old pier

00240026

Și la Honfleur puteti gasi o gramada de activitati culturale, urmariti aici info.

Noi ne-am cazat in Honfleur ca să vizitam și împrejurimile, Etretat si Trouville, si, dupa fiecare excursie ne relaxam la hotel, la saună si piscină încălzită. Inutil să reamintesc despre fructe de mare, moules frites, camembert. Si cidru, ca doar nu degeaba e Calvados.

0016
Naval Museum

00020003002500240029

Pont de Normandie

O experiență minunată! Eu, care ma consideram o persoana meteosensibilă, m-aș putea obisnui cu clima asta morocănoasă. Exagerez, știu, am văzut doar cum e în iulie. Cert e că nu mă așteptam să-mi placă așa mult!