Poze din Paris: pe fugă, ce am reușit să vedem în #aventuravivolis

Am ajuns la Paris vineri, în #aventuravivolis. Acest nou concept de travel promovat de agenția Ovi Travel vrea să arate că există călătorii în locații clasice care te pot duce însă dincolo de obiectivele turistice binecunoscute. Am avut de găsit obiective în Paris după niște indicii. Piața Bastiliei, piața Stalingrad și La Madeleine. Apoi Grădinile Luxembourg și fântâna Medici, apoi Pantheonul. Am vizitat sediul Orange din Paris, am mers cu RER și metroul, dar și foarte mult pe jos. Galeria foto este doar un rezumat al traseului. A fost obositor, dar a meritat fiecare minut. Abia aștept să merg din nou.

Poze din Paris - #aventuravivolis
Poze din Paris – #aventuravivolis

Click pe imagini pentru mărire!

Poze din Paris

Am plecat dimineață cu Air France la 7-20 de pe Otopeni și am ajuns la Paris la 9-30 (ora locală). Ne-am făcut un permis de 23 de euro – full day – pe transportul în comun și am luat un tren RER pînă la Gare du Nord. De-acolo am luat un metrou pînă la piața Bastilia, prima noastră oprire.

Place de la Bastille

De aici am plecat la Place Stalingrad, tot cu un metrou. După care ne-am gândit că am “vizitat” cam mult metroul și am mers pe jos spre următorul obiectiv. La Madeleine, o catedrală romano-catolică impresionantă, mi-a lăsat impresia unui templu antic, datorită coloanelor imense și a acoperișului triunghiular…

Paris - La Madeleine
Paris – La Madeleine

A urmat vizita la sediul Orange Franța, unde am discutat cu oficialii companiei despre roaming și opțiunea recentă Go Europe. Revin eu pe tema asta.

Spre ora 14-00 am părăsit sediul Orange cu o nouă temă… Trebuia să găsim ceva care avea în comun Victor Hugo, Henry James și William Faulkner. Greu de găsit, dar s-a dovedit că era vorba de Jardin du Luxembourg, așa că ne-am întreptat încolo. Plimbarea a fost excelentă, iar trasul merită încercat. De lângă La Madeleine am ieșit în Place de la Concorde, iar de-acolo am mers prin Jardins du Tuileries, o zonă excepțională care se termină cu Louvre și piramida de sticlă. Totul este foarte bine organizat, cu spații vaste pentru mulțimea de oameni din zonă, destul de curat și verde, plin de flori.

Jardins du Tuileries

La Muzeul Luvru era o coadă imensă ca de obicei, plin de lume, nu am avut timp decât să facem poze prin jur. Am ieșit apoi pe cheiul Senei, am trecut apa pentru a merge spre Senat. Iar de acolo pînă la grădinile Louxemburg a fost doar un pas, am găsit rapid fântâna Medicis și apoi am ieșit spre Pantheon pentru a încheia cursa nebună din Paris.

Fountaine de Medicis - Jardins du Luxembourg
Fountaine de Medicis – Jardins du Luxembourg

Subiectiv despre Paris

Mi-a plăcut traseul, mi-a plăcut curățenia și obiectivele au fost excelente. Dar sunt chestii în Paris care nu te pot lăsa indiferent. M-au oprit oamenii pe stradă să îmi spună să am grijă că pot fi jefuit. Aveam căștile Ferrari pe urechi, aparatul foto Olympus la gât, telefonul HTC în mână … Mi s-a spus că “am prea multe lucruri de valoare”, să le ascund. În metrou era foarte aglomerat și erau mulți co-naționali cu diverse treburi – cântât la acordeon, cerșit etc. Erau și români la muncă, asta clar. Prin zonele turistice erau negri cu diverse mărfuri la vânzare. Cum venea poliția, cum strângeau tot și fugeau. Dar cum pleca poliția, reveneau la loc. Vindeau suveniruri gen Tour Eiffel din fier sau alte metale, dar și alte accesorii și altele.
Dar nu numai ei. Multe cafenele, restaurante sau magazine sunt doar “tourist traps”. Produse low-quality dar vândute la prețuri maxime, pentru profit. Trebuie să apelezi la un ghid ca să afli unde e ok să mănânci… E păcat.

Revin mâine cu poze și povești de la Bordeaux și apoi St. Emilion.